VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Tento reklamační řád:
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené reklamačním řádem občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené reklamačním řádem obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel.
VYMEZENÍ POJMŮ
Spotřebitelská smlouva
Je kupní smlouva, smlouva o dílo, případně jiný typ smlouvy, pokud jsou ovšem smluvními stranami na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel.
Prodávající
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo, nebo prostřednictvím jiných podnikatelů, dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Zákazník
Našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem, a kupující, který spotřebitelem není.
Kupující = spotřebitel
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem, než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
Kupující ≠ spotřebitel
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a která nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, který se ho týká a obchodním zákoníkem.
OBECNÉ PODMÍNKY
Povinnosti kupujícího
Každý kupující, ať je či není finálním spotřebitelem zboží, je ve vlastním zájmu povinen bezprostředně po dodání zboží toto zboží prohlédnout a bez zbytečných odkladů informovat prodejce o případných zjištěných závadách. Předejde tak případným nepříjemnostem při reklamaci zboží z důvodu jeho poškození při přepravě či jiné manipulaci s ním.
Oprávněnou reklamaci je možné podat pouze těmito způsoby:
V případě uplatnění reklamace je každý kupující povinen uvést vždy:
Povinnosti prodávajícího
O reklamaci spotřebitele prodávající rozhodne ihned, nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení reklamovaného zboží (do této lhůty se nepočítá nutná doba pro odborné posouzení vady) a vyrozumí o tom reklamujícího formou elektronické pošty, pokud se strany nedohodnou jinak. Prodávající je povinen vydat písemný reklamační protokol, a to ihned po obdržení reklamace, který obsahuje informace o tom:
Reklamace, včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany při uplatnění či po uplatnění reklamace nedohodnou jinak (takové prodloužení však nesmí být na dobu neurčitou nebo na dobu nepřiměřeně dlouhou). O vyřízení reklamace musí prodávající kupujícího neprodleně informovat, a to buď formou zaslání SMS anebo e-mailem. Do té doby se má za to, že reklamace vyřízena nebyla.
ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího, buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Rozporem s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc:
ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád se vztahuje pouze na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna v záruční době.
Ke každému zboží je přikládána faktura, která zároveň slouží i jako záruční list. Pokud si kupující zboží neodebírá osobně, tak se převzetím zboží rozumí okamžik, kdy si spotřebitel převzal zboží od přepravce.
Pokud kupující, ať už se jedná o kupujícího, který je či není spotřebitelem, zjistí jakýkoliv rozdíl mezi tím, co je uvedeno na faktuře a skutečně dodaným zbožím (například druh zboží, jeho množství, užitné vlastnosti atd.), anebo pokud s dodávkou zboží neobdrží správně vyplněný dodací list, je povinen ihned, nejpozději však do tří dnů ode dne jeho převzetí, podat písemnou zprávu na adresu firmy FORLIVING s.r.o., Vestec 2, 537 01 Chrudim co by prodejce, který fakturu vyhotovil. Pokud tak neučiní, hrozí mu, že na pozdější případnou reklamaci nebude brán zřetel. Tyto kroky by měl každý spotřebitel učinit ve vlastním zájmu, aby tak předešel případným nepříjemnostem při reklamaci zboží z důvodu jeho poškození při přepravě či jiné manipulaci s ním. Neučinění těchto kroků spotřebitelem však nijak nekrátí jeho práva.
Záruční podmínky
Práva kupujícího plynoucí ze záruky
Práva kupujícího vyplývají z toho, zda-li se jedná o vadu na zboží odstranitelnou či nikoliv.
V případě vady odstranitelné má kupující právo:
V případě vady neodstranitelné má kupující právo:
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Veškeré změny tohoto reklamačního řádu jsou provozovatelem vyhrazeny. Kupující je však vázán řádem platným a účinným v momentě odeslání jeho objednávky.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 01.07.2016.
Nepropásněte nový článek, skvělou akci nebo slevu a přihlaste se k odběru zpravodaje!